Oto, co powiedział:
Niedawno miałem przyjemność, dzięki firmie ESS Audio, testować mikrofon pojemnościowy AKG C314. Dla tych, którzy nie spotkali się z nim bliżej: jest to nowy, młodszy brat kultowego mikrofonu AKG 414 często spotykanego w studiach
nagraniowych.
AKG C314 to wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy wyposażony w podwójną pozłacaną kapsułę, PAD-a -20 dB, filtr dolnozaporowy od 100 Hz. oraz możliwość wyboru jednej z czterech charakterystyk (kardioidalną, superkardioidalną, dookólną lub ósemkową). Dodatkowo na obudowie znajduje się dioda LED, która informuje, że mikrofon dostaje zasilanie phantom, a w zależności od koloru diody (czerwona i zielona) informuje o poziomie sygnału.
W case, który dostałem do testów, oprócz AKG C314 znajdowała się również osłona mikrofonu przed wiatrem, koszyk elastyczny oraz zwykły uchwyt i oczywiście instrukcja.
Mikrofon testowałem w kilku sytuacjach: na koncertach plenerowych, w salach koncertowych i w studiu. Podczas pierwszego użycia zachwyciło mnie ciepłe, przyjemne brzmienie C314, w sumie ("wielka membrana") zobowiązuje, górka nie kłująca ani nie przejaskrawiona, w dole (niskich częstotliwościach) bardzo miękko. Środek klarowny i precyzyjny, całość wiernie oddaje rzeczywiste brzmienie instrumentu. Im więcej używałem C314, tym z każdą chwilą zachwyt się pogłębiał.
Precyzja pracy, czułość na niskie dźwięki i niski poziom szumów w zastosowaniach studyjnych gwarantuje wysokiej jakości nagrania a tym samym uzupełniła moją opinię ma temat C314 jako jeden z topowych mikrofonów pojemnościowych.
Mogę z największą przyjemnością polecić AKG C314 zarówno na koncertach Live jak i podczas nagrań w Studiu.
Fot. Bartek Szopix Czerniakowski