Przeczytaj, co Paweł ma do powiedzenia na temat produktów „Made in Vienna”:
Od samego pomysłu na powstanie, organizację i funkcjonalność studia chciałem, aby wyróżniało się ono spośród innych. Sam będąc muzykiem klasycznym i dyrygentem, staram się wyciągnąć z każdego instrumentu jak i aparatu wykonawczego to co najlepsze. Uważam, że piękno muzyki klasycznej tkwi w jej głębokich detalach, planach, kolorze oraz w oddziaływaniu na ludzki umysł i ciało. Bardzo ciężko jest zarejestrować muzykę w taki sposób, aby nagranie oddawało każdy, nawet najmniejszy detal, a emocje, które zaiskrzyły podczas wykonania danego utworu, rozpalały również przy słuchaniu tej muzyki w domowym zaciszu.
Świadomy muzyk, który gra na historycznym instrumencie, chce, aby zabrzmiał on właśnie tak jak brzmi w rzeczywistości a nie "doprawiony do smaku" lub zniekształcony przez mikrofon. Aby maksymalnie zbliżyć się do oryginału, do pracy wykorzystujemy zawsze sprzęt wysokiej jakości: przedwzmacniacze i przetworniki marki RME, doceniane przez studia na całym świecie mikrofony marek Schoeps, DPA, NEUMANN i AKG. Od 2021 roku do naszych zasobów sprzętowych zaprosiliśmy również dość świeżą markę w świecie pro audio, a mianowicie Austrian Audio.
Wprowadzenie przez tego producenta nowych mikrofonów OC818 przykuło naszą szczególną uwagę. Marka, choć nowa na rynku, posiada dla nas coś niesamowicie cennego - ogromne doświadczenie wypracowane przy mikrofonach AKG, z których bardzo chętnie do dziś korzystamy.
Para mikrofonów OC818 otworzyła nas na nowe możliwości w post produkcji dźwięku. Jak wspominałem na początku, staramy się rejestrować muzykę tak aby brzmiała możliwie najbliżej prawdziwego brzmienia instrumentu, dlatego w post produkcji stosujemy jak najmniej zbędnych wtyczek efektownych. Oprogramowanie, które jest dedykowane do mikrofonów Austrian Audio, poprzez wybór konkretnej charakterystyki kierunkowej dla konkretnych częstotliwości pozwala w ogóle nie używać typowego korektora graficznego.
Niesamowite możliwość otwiera również zmiana charakterystyki kierunkowej dopiero podczas pracy edycyjnej w studio. Wiele nagrań, które wykonujemy odbywa się w kościołach lub salach koncertowych, gdzie czas na przeprowadzenie sesji jest bardzo ograniczony. Możliwość późniejszego i to w dodatku praktycznie transparentnego wpływu na zmianę charakterystyki mikrofonu daje spory komfort pracy. Poza tym OC818 ma dosyć dobrą odpowiedź poza osią niwelując w niektórych sytuacjach przekoloryzowanie oryginalnego brzmienia. Parę naszych OC818 z powodzeniem wykorzystywaliśmy do nagrań instrumentów smyczkowych, dętych, lektora, fortepianu, a nawet jako główną parę stereo do nagrań chóru, orkiestry symfonicznej czy organów piszczałkowych.
Do naszego studia zakupiliśmy również otwarte słuchawki Austrian Audio Hi-X65. Jest to pierwszy model słuchawek, który dał nam taką wygodę i precyzję w jednym. Nasze uszy nie męczą się tak szybko, a to co słyszymy jest nie tylko jakościowo bardzo dobre, ale przede wszystkim bardzo szczegółowe i nie przekoloryzowane.
Markę Austrian Audio polecamy każdemu, kto ceni sobie najwyższą, popartą wieloletnim doświadczeniem jakość, precyzję brzmienia i innowacyjność.