Jej projekt architektoniczny i akustyczny opracowany został przez firmę Audio-Com Projektowanie i Pomiary Akustyczne, prowadzoną przez dra Piotra Pękalę, natomiast podmiotem, który przygotował projekt instalacji audio i wideo jest wrzesińska firma AV Projekt, należąca do Adama Borowieckiego.
INSTALACJA NAGŁOŚNIENIOWA
Instalacja nagłośnieniowa w Filharmonii Koszalińskiej ma zapewniać możliwość realizacji imprez rozmaitego typu. E.S.S.- Audio dostarczyła stosowny zestaw urządzeń elektroakustycznych. Główny system nagłośnieniowy tworzą dwa grona, każde składające się z siedmiu modułów Vertec VT4886 oraz trzech subwooferów VT4883 skonfigurowanych do pracy w trybie vertical array. Dodatkowego dogłośnienia wymagały górne balkony widowni - w tym charakterze wykorzystano dwa zestawy VP7212/64.
Zasilaniem całego systemu głośników zajmują się cztery wzmacniacze Crown I-Tech 4x3500HD. Na wyposażeniu Filharmonii Koszalińskiej znalazło się ponadto sześć aktywnych zestawów PRX612M, a zainstalowana w sali koncertowej pętla indukcyjna wspomaga słuch u osób niedosłyszących.
Inwentarz elektroakustyczny uzupełniony został o mikrofony Shure KSM141, 137 i SM11, a oprócz nich drumset AKG i sześć systemów bezprzewodowych Sennheiser EW 500 wraz ze splitterami antenowymi.
Akustyk ma do swojej dyspozycji dwa rejestratory, stacjonarny Tascam MD-CD1 oraz ręczny DR-100, a ponadto 8-kanałowy przeamp/konwerter Focusrite OctoPre Mk II. Głównym narzędziem jego pracy jest natomiast konsoleta Soundcraft Si3 oraz dwa monitory JBL LSR4328P, uzupełnionych subwooferem LSR4312.
Na scenie wykonano szereg przyłączy sygnałowych, również cyfrowych, umożliwiających połączenie konsolety ze stageboxem. Przyłącza te dają też możliwość przekazu sygnału wizyjnego do reżyserki.