Modernizacja Miejskiego Ośrodka Kultury w Policach to przykład, że mądrze zaplanowane inwestycje mogą przynieść świetne efekty. Obiekt ten stał się doskonałym miejscem do realizacji różnorodnych wydarzeń dzięki starannie przemyślanym i dobranym rozwiązaniom technologicznym.

Sala widowiskowa
Poza systemem nagłośnienia frontowego zainstalowano system nagłośnienia kinowego, składający się z 14 głośników JBL Professional 9300, 4 głośników 9310 oraz zaekranowego modelu 4739. Całość napędzają wzmacniacze Crown DCi 4|1250N.
Sterowanie systemem na sali widowiskowej odbywa się za pomocą procesorów i konwerterów BSS (BLU-100, BLU-BOB2, BLU-BIB, BLU-DAN) oraz ściennych kontrolerów EC-8BV-BLK.
Do nasłuchu akcji scenicznej zastosowano głośniki JBL Professional Control 23-1, natomiast mikrofony na gęsiej szyi AKG CK49 gwarantują czystość i zrozumiałość przekazu.
Całość systemu AV w obiekcie jest sterowana przy pomocy systemu AMX. Matryca DVX-3266-4K wraz z nadajnikami ściennymi DX-TX-DWP-4K-BL i DXL-TX-4K60 oraz 10-calowym panelem dotykowym pozwala na intuicyjne zarządzanie wszystkimi funkcjami. Uruchomienie tego systemu nie byłoby możliwe, gdyby nie przełącznik sieciowy NETGEAR GSM4248PX, który po raz kolejny pojawia się w instalacjach z urządzeniami Harman – to niezawodny duet.
Sala kameralna
Ta kompleksowa modernizacja obejmowała także cały system oświetlenia oraz system projekcji LED, którą przeprowadziły firmy z ogromnym doświadczeniem, jak Stage Source oraz Perfect Display, dostarczając równie wysokiej jakości urządzenia.
Akustyk MOK Police, Sławomir Tomanek –„Technologia sceny rozwija się szybko i zmienia jak możliwości telefonów komórkowych. W obecnych realiach budowlanych i sposobach realizacji inwestycji, bardzo ważnym zadaniem po stronie inwestora jest odpowiednie przygotowanie się do tego co instytucja potrzebuje do swoich codziennych potrzeb. Osobiście dla mnie, nie sztuką było kupić urządzenia do magazynu, ale tak skonfigurować zamawiany sprzęt by móc realizować znane już mi działania ośrodka kultury - ruch amatorski, zawodowi wykonawcy - w naszym przypadku w bardzo szerokim spektrum. Ważniejszym aspektem, a tak naprawdę narzędziem do zrealizowania założeń użytkownika, jest powołanie przez inwestora Inspektora Nadzoru w zakresie technologii sceny o co bardzo zabiegałem. Należy pamiętać że częstokroć użytkownik nie jest tożsamy z inwestorem i to użytkownik musi zadbać o dodatkowy nadzór u inwestora. Coraz częściej, powoływane biura Inżyniera Kontraktu na inwestycjach instytucji kultury zaczynają widzieć jak ważny, a wręcz najważniejszy jest zakres technologii sceny. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest, aby inwestora reprezentowano wiedzą już na poziomie projektowania i dopiero następnie realizacji i odbiorów. Rozwiązania takie, w porozumieniu ze świadomym użytkownikiem, pozwalają najbardziej efektywnie spożytkować środki na właściwy zakup wyposażenia – nowoczesnego, skrojonego na miarę, i jak zawsze zapewniającego spełnienie norm i wymogów na dekadę dwie, unikając kupowania w przetargu rzeczy najtańszych, a okazujących się później niepotrzebnych czy niepraktycznych. Oczywiście, jestem bardzo zadowolony z jakości wyposażenia i wystrojenia systemu, bardzo fachowa obsługa inwestycji i reagowanie od samego początku na wszelkie sugestie po mojej stronie.”
