Cranborne Audio Camden 500

Cranborne Audio Camden 500

Zadziwiająco przejrzysty i szczegółowy przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy formatu 500 z wejściem instrumentalnym i funkcją Mojo, która dodaje dwa analogowe style nasycenia, które emulują zarówno brzmienie lampowe, jak i transformatorowe.

Image
Mówiąc wprost, Cranborne Audio Camden 500 jest najbardziej czystym, liniowym i transparentnym przedwzmacniaczem, jaki kiedykolwiek słyszałeś. Ale może być również najbardziej pełnym charakteru po jednym przekręceniu pokrętła. Camden 500 został zaprojektowany od podstaw jako najlepszy front-end dla nowoczesnego studia i inżyniera oraz aby wytrzymać rygory nowoczesnego workflow i technik produkcji.

Posiada całkowicie oryginalną, specjalnie stworzoną topologię przedwzmacniacza, która osiąga oszałamiającą wydajność pod kątem niskiego poziomu szumów i zniekształceń, a także liniowości pasma częstotliwości i fazy przy wszystkich ustawieniach wzmocnienia. Wynik sumaryczny to -129,5 dB EIN (150 Ω, nieważone), THD+N na poziomie 0,0002%, pasmo przenoszenia ±0,7 dB od 5 Hz do 200 kHz przy maksymalnym wzmocnieniu i przesunięciu fazowym <2° przy 20 Hz – 20 kHz.

W momentach, gdy wymagany jest dodatkowy element charakteru przedwzmacniacza, zamiast używać transformatora i uczyć się żyć z wadami jego brzmienia, Cranborne Audio opracowało Mojo — dwa dyskretne style nasycenia analogowego, które przekształcają Camden 500 w najpotężniejszy, najcieplejszy i najbardziej charakterny przedwzmacniacz w Twoim arsenale — wszystko po użyciu jednego pokrętła.
Być może najlepsze jednak jest to, że w przeciwieństwie do starszych konstrukcji, Mojo może być subtelne, może być również przesadzone, ale można je również pominąć, gdy sesja wymaga całkowitej przejrzystości.

Czysty, precyzyjny i naturalny — we wszystkich pozycjach wzmocnienia

Podczas gdy specyfikacje przedwzmacniacza często podają fantastyczne wartości przy określonych wartościach wzmocnienia, po zwiększeniu wzmocnienia wartości te często radykalnie się zmieniają.

Camden 500 został zaprojektowany tak, aby zachować wszystkie imponujące parametry techniczne przy wszystkich pozycjach wzmocnienia od 8 dB do 68 dB. Oznacza to, że nawet gdy przedwzmacniacz pracuje przy maksymalnym wzmocnieniu, odpowiedź fazowa i częstotliwościowa pozostaje liniowa, a THD zawsze pozostaje niesłyszalne — dzięki czemu wszystkie pozycje wzmocnienia są użyteczne dla dowolnej kombinacji źródła i mikrofonu.
Image

Vintage, ciepły i kolorowy — dzięki Mojo

Mojo to nowy typ obwodu nasycenia, który składa się z zestawu filtrów i dyskretnych generatorów harmonicznych drugiego oraz trzeciego rzędu, które umożliwiają precyzyjną emulację nasycenia i zachowań wzmocnienia niskich częstotliwości starego transformatora oraz sprzętu lampowego.
Kluczem do Mojo jest to, że można go dostosować do gustu; użyj subtelnie dla łagodnego nasycenia lub dokręć je do punktu, w którym destrukcyjne przesterowanie zwykle występuje w przedwzmacniaczach transformatorowych. Być może najlepsze w Mojo jest to, że można je ominąć, aby ujawnić nieskazitelny dźwięk Camden 500.

Thump

Thump to styl, który najlepiej sprawdza się w przypadku instrumentów skupionych na niższych częstotliwościach, ale nie tylko. Thump pobudza zawartość niskich częstotliwości, wzmacniając harmoniczne w zakresie od około 100 Hz do 20 Hz i poniżej, bez zwiększania częstotliwości podstawowych, co skutkuje pełniejszym niskim pasmem na wszystkich nośnikach reprodukcyjnych.
Ponieważ Thump nie opiera się na korektorze, dodatkowa zawartość harmoniczna jest kształtowana przez źródło i jego istniejącą zawartość częstotliwości niskich, co skutkuje naturalnym dodaniem dodatkowego „Thump” (uderzenia). Podobnie brzmiące ruchy korektora spowoduje ekstremalne zamulenie, ponieważ cała energia dźwiękowa zostanie wzmocniona - nawet niechciany dźwięk pomiędzy uderzeniami.

Cream

Cream wprowadza klasyczną gładkość, która umożliwia utworom głębokie osadzenie się w złożonym miksie w sposób, którego nie można odtworzyć za pomocą korektora. Ustawienie Cream drastycznie zwiększa THD, jednocześnie wygładzając niskie średnie tony. Podobnie jak w przypadku Thump, Cream nie opiera się na EQ i jest osiągany wyłącznie poprzez mieszanie 2 etapów nasycenia z surowym sygnałem i dodatkowymi harmonicznymi. Cream zmienia się całkowicie w zależności od sygnatury harmonicznej źródła przychodzącego. Zwiększy on przesunięcie wysokich tonów do przodu i stworzy unikalne efekty kształtowania tonów oparte na harmonicznych w średnicy, ale doda również niskie tony w źródłach pełnozakresowych, a także unikalny efekt „kompresji” w transjentach.
Główne cechy Cranborne Audio Camden 500

Główne cechy Cranborne Audio Camden 500

  • Całkowicie dyskretna, beztransformatorowa konstrukcja z niestandardową topologią przedwzmacniacza Camden zaprojektowaną przez dyrektora ds. inżynierii Cranborne Audio - Edwarda Holmesa
  • Zoptymalizowana impedancja wejściowa i zapas mocy wejściowej dla źródeł mikrofonowych, liniowych i instrumentalnych
  • Zoptymalizowany i w pełni zgodny z formatem serii 500
  • Wydajność audio na niemal teoretycznych granicach szumu, zniekształceń i liniowości fazy/częstotliwości przy wszystkich ustawieniach wzmocnienia
    • EIN: <-129,5 dBu, źródło 150 Ω, nieważone, <-135,5 dBu, wejścia wspólne, nieważone
    • THD+N: <0,00025% (1 kHz, wzmocnienie 35 dB, wyjście +24 dBu)
    • Zniekształcenia intermodulacyjne: <0,0006% (50 Hz i 7 kHz, wzmocnienie 35 dB, +20dBu out)
    • Przesunięcie fazowe: <2,75° (20Hz do 20kHz, wzmocnienie 40dB), <6° (20Hz do 20kHz, maksymalne wzmocnienie)
    • Pasmo przenoszenia: ±0,7 dB (<1 Hz do >1000 kHz, wzmocnienie 35 dB), ±1 dB (<5 Hz do >200 kHz, maksymalne wzmocnienie)
  • Dioda LED poziomu sygnału RGB ze zintegrowanym wskaźnikiem przesterowania
  • Unikalna dioda LED stanu 48 V
    • Dioda LED 48 V świeci na pomarańczowo, wskazując ładowanie lub rozpraszanie napięcia, aby zapobiec uszkodzeniu mikrofonów wstęgowych i upewnić się, że napięcie jest w pełni naładowane przed użyciem
    • Dioda LED 48 V świeci na czerwono, gdy napięcie jest w pełni naładowane i gotowe do użycia
  • Analogowe obwody nasycenia Mojo ze zmienną kontrolą, funkcją true bypass i 2 dyskretnymi stylami - Thump i Cream
    • Thump pobudza zawartość niskich częstotliwości poprzez wzmacnianie niższych harmonicznych parzystych i nieparzystych z zakresu od 160 Hz do 20 Hz i poniżej
    • Cream wzmacnia parzyste i nieparzyste harmocznie, jednocześnie zmniejszając amplitudę częstotliwości podstawowych i stosując typowe dla konstrukcji transformatorowych przycięcie transjentów
  • Reampuj sygnały liniowe z DAW przez obwód Mojo, aby zastosować analogowe nasycenie do ścieżek, VST czy miksów stereo
  • Styki płyty tylnej pokryte złotem dla zwiększenia przewodności i trwałości
  • Zaprojektowano i skonstruowano w Wielkiej Brytanii
Image

Zobacz filmy

Galeria

ESS Audio sp. z o.o.

ul. Graniczna 21 | 05-092 Łomianki
tel.: 22 20 41 200 | fax: 22 751 31 49
Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00
e-mail: biuro@essaudio.pl

Dane firmy

NIP: 118-179-21-22
BDO: 000010648
REGON: 140161594
XIV Wydz. Gosp. KRS: 0000237095
Bank Handlowy w Warszawie S.A.: 36103015080000000802830009
Wysokość kapitału zakładowego 200 000,00 zł

Polityka prywatności

Nasi Partnerzy


Oferujemy profesjonalny sprzęt z segmentu AV, gwarantujący nie tylko najlepsze brzmienie, ale też funkcjonalność. Jako wyłączny przedstawiciel grupy Harman Professional Solutions w Polsce, dostarczamy szybki dostęp do najnowszych technologii produktów takich marek jak AKG, AMX, BSS Audio, JBL Professional, Crown, dbx i Lexicon. Ponadto, oferujemy ekskluzywną dystrybucję marek, takich jak Apogee, Austrian Audio, Listen Technologies, Vizrt, Link, Kali Audio, TiMax, Green Hippo, Sound Devices oraz dystrybucję marki Riedel Communications. Dzięki temu możemy realizować kompleksowe projekty i tworzyć konkurencyjne oferty, dostosowane specjalnie do Twoich potrzeb.

Projektujemy kompleksowe instalacje audio-wizualne, wdrażamy i zapewniamy szkolenia oraz autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Jesteśmy świadomi, że każdy obiekt wymaga indywidualnych rozwiązań. Dlatego zawsze stosujemy unikalne projekty, dopasowane do charakteru wnętrza lub specyfiki nagłaśnianego obiektu.

Działamy na rynku od 1989 roku i przez ten czas zrealizowaliśmy wiele prestiżowych instalacji. Nasze rozwiązania znajdują zastosowanie w różnorodnych miejscach, takich jak obiekty handlowe, sportowe, teatry, muzea, filharmonie, stacje telewizyjne, hotele oraz kluby.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi aktualnymi realizacjami https://essaudio.pl/realizacje

Skorzystaj z naszej oferty, by sprostać wysokim oczekiwaniom w obszarze kompleksowych rozwiązań AV.

© 2025. ESS-AUDIO