Opolski amfiteatr – miejsce, gdzie historia polskiej muzyki pisze się na żywo, z każdą nutą i każdym krokiem na scenie. Gdy ktoś mówi "Festiwal w Opolu", wielu z nas widzi przed oczami migające światła, debiutujących artystów oraz wielkie powroty legend sceny.

W tym roku odbyła się 62. edycja Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej, a wydarzenie trwało cztery dni, wypełnione koncertami, próbami, nagraniami i nieustanną koordynacją pracy dziesiątek ekip. Ponad 3 000 widzów każdego dnia zasiadło na trybunach amfiteatru, a miliony śledziły transmisję na żywo w telewizji i online.
Takie wydarzenia wymagają sprzętu, który nie tylko „daje radę”, ale gwarantuje niezawodność na najwyższym poziomie. I to właśnie dlatego w kulisach opolskiego festiwalu znalazły się systemy interkomowe Riedel Communications. Podczas takich wydarzeń liczy się precyzja, ciągłość, zero opóźnień i pewność, że każdy głos techniczny dotrze tam, gdzie trzeba.
50 szt beltpaków, 7 anten oraz dwa moduły NSA dostarczyła wraz z kompleksową obsługą firma Stageman.
Systemy Riedel słyną z tego, że są modułowe, skalowalne i niezwykle elastyczne, co jest absolutnie kluczowe podczas wydarzeń o takiej dynamice, jak festiwal w Opolu. Ich technologia pozwala na bezprzewodową komunikację w trudnych warunkach scenicznych, synchronizację wielu stanowisk oraz zachowanie czystego i stabilnego przekazu – nawet przy intensywnym obciążeniu sieci.
To, co wydarzyło się w Opolu, to esencja pracy na żywo – setki artystów, zmieniające się scenografie, szybkie zmiany planu i produkcja, która nie śpi. A wszystko transmitowane na żywo – bez prawa do błędu. To właśnie wtedy okazuje się, jak ważna jest technologia, która nie zawiedzie.
