Oba mikrofony są produkowane ręcznie w Wiedniu i poddawane najsurowszym kontrolom jakości. OC7 wyposażono w małą kapsułę membranową OCC7, również produkowaną ręcznie w Wiedniu. Jak można się spodziewać po firmie Austrian Audio, mikrofony te posiadają pewne cechy szczególne:
Najbardziej zauważalny jest mechanizm "Swivel Joint". Muzycy i technicy dźwięku dobrze znają problem statywów mikrofonowych, które są przykręcone zbyt mocno i trudno je dosięgnąć w lesie statywów na scenie. Gdy w końcu uda się je poluzować, całkowicie tracą swoją pozycję, co utrudnia precyzyjną regulację kąta nachylenia mikrofonu o kilka stopni.
Inżynierowie Austrian Audio opracowali system obrotowy dla koszyka mikrofonu, który umożliwia obrót o 220°. Dzięki temu mikrofon można bardzo łatwo ustawić dokładnie w stosunku do źródła dźwięku lub zgodnie z osobistymi preferencjami dźwiękowymi bez konieczności kłopotliwego regulowania lub luzowania statywu mikrofonowego. Frustracje związane z wypadaniem mikrofonów lub przytrzaśnięciem palców na statywie należą już do przeszłości.
Precyzyjna kierunkowość jest warunkiem koniecznym w kwestii ustawienia mikrofonu. OC7 i OD5 wykorzystują dobrze znaną technologię Open Acoustics firmy Austrian Audio: "liniowa kardioidalna" charakterystyka wychwytuje dźwięk nie tylko z przodu, ale także z tyłu lub z boku, w sposób doskonały i niezniekształcony. Zapewnia to, że nawet, czasami nieuniknione, przesłuchy z innych instrumentów brzmią dobrze.
Pojemnościowa kapsuła OC7 jest doskonale chroniona przez koszyk mikrofonu i dlatego może być umieszczona bez wahania nawet w miejscach, w których mikrofon może być narażony na uderzenia. OC7 jest wyposażony w filtr górnoprzepustowy 2. rzędu o częstotliwości pracy 40 lub 80 Hz. Filtr -10dB, który odpowiada za obniżenie czułości kapsuły, dla źródeł o wysokim natężeniu dźwięku. Dzięki wyjątkowej wartości 154 dB SPL (>160dB SPL z podkładką) OC7 jest wyjątkowo odporny na przeciążenia.
Model OD5 wyposażono w taki sam w aktywny obwód dynamiczny, jak w mikrofonie wokalnym OD505. Dzięki temu nawet długie kable nie mają negatywnego wpływu na sygnał. Ponadto konstrukcja aktywno-dynamiczna umożliwia zintegrowanie odpowiedniego filtra górnoprzepustowego. W modelu OD5 filtr CAB ("Cut & Boost") jest stosowany przy częstotliwości 80 Hz, co szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku współpracy np. ze wzmacniaczami gitarowymi. Filtr ten usuwa nieprzydatne dźwięki o niskiej częstotliwości, a jednocześnie zwiększa ciśnienie w zakresie basów. Druga pozycja przy 120 Hz to popularny filtr górnoprzepustowy 2. rzędu.
Kolejną cechą mikrofonu instrumentalnego OD5 jest przełącznik padów. W pozycji zerowej aktywny mikrofon dynamiczny ma czułość spotykaną zwykle w mikrofonach pojemnościowych, a jednocześnie prawie niemożliwe jest doprowadzenie OD5 do przesterowania. Pad -10dB jest idealny do ochrony przedwzmacniaczy mikrofonowych niższego rzędu przed przesterowaniem, gdy one same nie mają możliwości padu.
Wszechstronność modelu OD5 sprawia, że jest on doskonałym narzędziem pracy w wielu zastosowaniach. Doskonale nadaje się do stosowania na różnych rodzajach bębnów niestandardowym mocowaniem. Świetnie sprawdzi się na wzmacniaczach gitarowych oraz przed instrumentami dętymi.
OC7 zachwyca otwartą i przejrzystą reprodukcją dźwięku, a dzięki mocnym stronom kapsuły z małą membraną OCC7 idealnie nadaje się do stosowania na wszystkich instrumentach, które mają szczególnie żywe transjenty. Dotyczy to wszystkich rodzajów instrumentów perkusyjnych, w tym werbli i tomów, a także fortepianu i gitary akustycznej. Otwarte, jedwabiste brzmienie nadaje się również do stosowania na różnych instrumentach strunowych.